Jak przygotować strategię eksportową na rynek zagraniczny? - Export Magazyn - Wszystko o eksporcie - www.exportmagazyn.pl

Jak przygotować strategię eksportową na rynek zagraniczny?

Autor: Redakcja 10.11.2017
źródło: pexels.com
Przygotowanie przemyślanej strategii eksportowej jest koniecznym krokiem, gdy przedsiębiorca chce odnieść sukces na zagranicznym rynku. Dzięki kompleksowemu planowi ekspansji eksportowej można dokładnie określić poszczególne etapy działania i na bieżąco weryfikować ich skuteczność.

Przygotowanie strategii eksportowej to kluczowe działanie, zanim jeszcze firma zacznie aktywnie działać na zagranicznym rynku. Taka strategia powinna być częścią ogólnej strategii działania przedsiębiorstwa. Należy od razu zabezpieczyć odpowiedni budżet na działania eksportowe i dobrać starannie partnerów eksportowych. Konieczne jest także poznanie rynku docelowego i ewentualna adaptacja produktu, który wcześniej sprzedawany był tylko w kraju.

Strategia eksportowa w handlu zagranicznym

Aby w ogóle zacząć tworzyć strategię eksportową, przedsiębiorca musi określić najpierw cele eksportowe i rezultaty, które chce osiągnąć. To wyznaczy kierunek dalszego działania. Przedsiębiorca powinien także wyznaczyć odpowiednią osobę, która będzie zajmowała się działalnością eksportową firmy.

Przygotowanie strategii eksportowej wymaga określenia mocnych i słabych stron firmy oraz jej produktów. Osoby decyzyjne powinny także zastanowić się, co może stanowić przewagę konkurencyjną firmy na zagranicznym rynku. Kolejny krok to znalezienie odpowiedniego rynku, na którym konsumenci poszukują produktów proponowanych przez eksportera (badanie rynku). Należy wybrać na początek jeden segment rynku i określić sposób wejścia na ten rynek (np. importer, agent itd.), znaleźć najlepszy kanał dystrybucji produktów, transport, sposób finansowania i ceny. Potem pozostaje już tylko wdrożyć strategię w życie.

Często udział w targach jest początkiem realizacji projektu eksportowego, a jednocześnie bywa sprawdzianem skuteczności działań na zagranicznym rynku. Warto być także elastycznym we wdrażaniu strategii i dokonywać w niej korekt, gdy zajdzie taka potrzeba.

Udostępnij:
Tweet LinkedIn
Nie przegap ważnych Wiadomości!

Zapisz się na nasz newsletter:

Warto być na bieżąco!
Reklama

Zobacz także

Praca w eksporcie

Po pierwsze - bądźmy selektywni!

Waluty

Jeszcze spokojnie

Dotacje eksportu

Internacjonalizacja małopolskiej gospodarki.

Reklama




Reklama