Jak przygotować się do negocjacji z zagranicznym kontrahentem? - Export Magazyn - Wszystko o eksporcie - www.exportmagazyn.pl

Jak przygotować się do negocjacji z zagranicznym kontrahentem?

Autor: Redakcja 20.11.2017
źródło: pexels.com
Negocjacje to skomplikowany proces, a jednocześnie kluczowy w działalności eksportowej. To, jakie warunki umowy ustali się z zagranicznym kontrahentem, może przesądzić o opłacalności całego przedsięwzięcia. Dlatego należy odpowiednio przygotować się do negocjacji.

Negocjacje często określane są jako sztuka, która polega nie tylko na osiąganiu jak największych korzyści, ale przede wszystkim na zawieraniu kompromisu, w którym sukces odnoszą obydwie strony. Aby być skutecznym w takich rozmowach, należy poznać kulturę biznesową kraju, do którego prowadzony będzie eksport, zwrócić uwagę na różnice kulturowe i przygotować odpowiednie argumenty negocjacyjne.

Negocjacje eksportowe – na co zwrócić uwagę?

Negocjacje eksportowe najczęściej dotyczą takich kwestii, jak cena i jakość towaru/usługi, termin dostawy i transport, sposób płatności, ograniczenie ryzyka, ubezpieczenie itp. Zanim przedstawiciel eksportera usiądzie do rozmów, musi odpowiednio się do nich przygotować. Kluczowe jest określenie celów, jakie eksporter chce osiągnąć. Aby prowadzić negocjacje, trzeba wiedzieć, do czego się dąży. Kolejny ważny etap przednegocjacyjny to zebranie informacji na temat kontrahenta, rynku i warunków biznesowych w danym kraju. Po uporządkowaniu i analizie tych danych można ustalić warunki brzegowe, którymi są dla eksportera przeważnie: minimalna cena, minimalna wartość dostawy i wielkość ładunku, minimalne terminy dostaw, minimalny poziom zaufania do zagranicznego partnera i maksymalny poziom ryzyka. Te elementy pozwolą wyznaczyć pole do ustępstw i określić plan oraz strategię negocjacji. Tak przygotowany eksporter może zasiąść do stołu rozmów, mając dużą szansę na negocjacyjny sukces.

Udostępnij:
Tweet LinkedIn
Nie przegap ważnych Wiadomości!

Zapisz się na nasz newsletter:

Warto być na bieżąco!
Reklama

Zobacz także

Reklama




Reklama